-

Jaskola

Hipoteza I Cywilizacji Wolnych Ludzi - z czego zbudowany jest, a z czego zbudowany nie jest, WSZECHŚWIAT

Wszechświat składa się z trzech podstawowych substancji, będących w ciągłym procesie współistnienia i zmiany, tworzących wspólnie pole elektromagnetyczne. Jedno wynika z drugiego, istnieją wszystkie nierozłącznie jako elementy podstawowego procesu napędzającego cały wszechświat.

Teoria jednego w trzech jest przeciwna teorii dualistycznej budowy wszechświata, w której zakłada się istnienie „materii”, względnie trwałej i wypełnionej małymi martwymi cząstkami, oraz „energii”, czyli substancji innej od „materii”, wprawiających te martwe cząsteczki „materii” w ruch. W tę teorię wpisuje się też teoria „życia”, czyli układów złożonych martwych cząstek materii, napędzanych energią.  Niestety do dziś brak w tej teorii spójnej definicji „życia”.

Wiele fenomenów zostało udowodnionych matematycznie, jednak nie są wytłumaczalne słownie ani obrazowo, co pokazuje, że pomimo wyliczenia nie zostały przez nas w pełni zrozumiałe.

 

Materia i energia są iluzją, patrzymy i badamy jednostki, których nie rozumiemy. Nie wiemy, na co patrzymy, więc trudno nam wyciągać właściwe wnioski.

 

Wszystkie trzy substancje podstawowe: informacja („masa” lub „materia”), potrzeba rekalibracji („przyciąganie”, „odpychanie”, „magnetyzm”) i ruch („siła”, „temperatura”, „prędkość”, „elektryczność”) są realne i nierozłączne, zawsze razem i we wszystkim, złożone jedne z drugich i stanowiące jedno pole elektromagnetyczne.

 

Z ich korelacji i natury wynika natura wszechrzeczy i mechanizmy podstawowe:

 

  • wszystko, co istnieje (w tym człowiek) jest spolaryzowane, a przez to:
    • mierzalne na odpowiedniej skali ilości i jakości w zakresie odpowiednim do natury jednostki, w tym jej wymiaru i dwóch wymiarów przyległych,
    • kalibrowalne, czyli możliwe do regulacji, do zmiany, gdy tylko poznamy specyficzną dla jednostki naturę polaryzacji oraz wzajemne wpływy z wymiarami przyległymi, przy czym zmiana zawsze zachodzi w reakcji dwustronnej zwrotnie sprzężonej,
  • Wszystko, co istnieje (w tym człowiek) jest informacją, zawiera informację i istnieje, by tworzyć kolejny wymiar tej samej informacji:
    • wszystko, co istnieje, jest jednostką pewnego większego systemu, który tworzy w sposób podobny do sposobu, w jaki sama jest utworzona (większy system jaki tworzy jest obrazem jej wnętrza, tworzy rzeczywistość wokół na podstawie swojej rzeczywistości wewnętrznej)
    • to informacja, poprzez swój poziom percepcji przez jednostkę oraz agregacji przez złożoność tej jednostki, tworzy wymiary
  • wszystko, co istnieje (w tym człowiek) nieustannie się zmienia, jest w permanentnym stanie dwóch procesów:
    • procesu swojego osobistego cyklu istnienia
    • procesu kalibracji względem otoczenia, by móc kontynuować optymalnie swój proces cyklu
  • wszystko, co istnieje (w tym człowiek) ma specyficzne dla siebie i jest regulowane poprzez:
    • drganie systemu i drgania układów w nim zawartych
    • częstotliwość ruchu wewnętrznego (cykle ruchu) / jakość
    • natężenie ruchu wewnętrznego (prędkość) / ilość
    • 3 wymiary bezpośrednie (w każdym rozumieniu)
    • matrycę informacyjną opisującą jego układ według kodu pierwotnego (np. DNA) wraz z przyjętymi w okresie istnienia układu informacjami, uznanymi za prawdę


tagi: wszechświat  fizyka  cywilizacja wolnych ludzi  teoria trzech substancji 

Jaskola
9 grudnia 2020 12:53
65     2100    0 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @Jaskola
9 grudnia 2020 13:00

E  = mc^2

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Jaskola
9 grudnia 2020 13:11

A księżyc jest z sera...

zaloguj się by móc komentować


gabriel-maciejewski @Jaskola
9 grudnia 2020 13:13

Na razie poczekam jeszcze bo chcę sprawdzić jakimi metodami będzie pani/pan próbować kompromitować ten portal. Ostrzeżenia jednak nie będzie. 

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @gabriel-maciejewski 9 grudnia 2020 13:13
9 grudnia 2020 13:23

Dziękuję za nieuprzedzanie się tylko ze względu na inny punkt widzenia :)

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @gabriel-maciejewski 9 grudnia 2020 13:13
9 grudnia 2020 13:27

I naprawdę nie chcę kompromitować tego portalu. nawet nie mogę na szczęście, co najwyżej przecież skompromituję siebie - w regulaminie brzmi dumnie, że tylko ja sama jestem odpowiedzialnm za zamieszczane przeze mnie tu treści. Biorę tę odpowiedzialność z chęcią. Mam nadzieję, że znajdę po prostu partnerów do mniej lub bardziej poważnych dyskusji, byle było jasne, kóra jest poważna, a która już nie ;)

zaloguj się by móc komentować

atelin @ikony58 9 grudnia 2020 13:30
9 grudnia 2020 13:54

Gender a la Środzina. 

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @gabriel-maciejewski 9 grudnia 2020 13:11
9 grudnia 2020 13:56

Rozumiem, sama czasem mam problem z akceptacją własnych wniosków, są tak różne od tego, czego uczymy się w szkole jako teorie ogólne i podstawowe.

Nie proszę nawet o powazne podejście, choć sama jestem poważna.

Jak zaznaczyłam w tytule - to hipoteza.

Uważam ją za spójniejszą z wszystkimi innymi odkryciami i badaniami dotyczącymi wszystkiego, niż propozycja, jaką podali nam w szkołach.

Wiem, to dla większości ludzi z naszej europejskiej kultury poi prostu głupie - poddawac w wątpliwość szkolną wiedzę. A jednak to robimy - dla biologii, historii i wielu innych dziedzin. Dlaczego więc nie dla fizyki?

Proszę, zgniećcie moje błędne wnioski, wskażcie i zetrzyjcie w proch moją błędną logikę, ale nie odpoście się do moje osoby. Jestem nikim. Wymyslcie sobie najbardziej znienawidzoną przez was i najmniej wartą docenienia rolę społeczną i przypiszcie ją mi. Jestem nikim, ale może moja idea jest czymś.

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Jaskola 9 grudnia 2020 13:56
9 grudnia 2020 14:09

mozesz jeszcze tego nie wie wiec podpowiem. Popisujesz sie wiedza bezuzyteczna. Nie ma co gniesc i nie ma co dyskutowac. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Jaskola
9 grudnia 2020 14:47

I znów, oczekuję rozwinięcia, czy może zejścia na ziemię w dyskusji, bo jak dotąd, tu się zgadzam z Valserem, jest to wszystko dla mnie abstrakcyjne, nieweryfikowalne i w doskonały wręcz sposób bezużyteczne, tak jak choćby kosmogoniczne teksty Unu, czy prostowanie historii przez Stalagmita. Uważam, że nie ma czasu i szkoda energii, żeby się czymś takim zajmować.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Jaskola
9 grudnia 2020 15:26

a Władek o tym wie?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @SalomonH 9 grudnia 2020 14:47
9 grudnia 2020 15:53

Czyli nie wiesz co oznacza termin "kosmogoniczny".

To po co go używasz?

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @Jaskola
9 grudnia 2020 15:55

Przy pierwszej Pani notce napisałem:

"Czy powinniśmy się wybrać do psychiatry? ;-)

Czy często się Pani to zdarza?"

Dzisiaj , mająć też wiedzę, że jest Pani poetką (tak Pani sama się określiła),  zaczynam naprawdę bać się o Panią.

To piszę ze szczerego serca i życzliwości jaką żywię do młodych ludzi.

Jak mówił "klasyk" nie z mojej bajki -  "Nie idźcie tą drogą".

To, że można na tej stronie wypisywać co komu w duszy gra nie znaczy, że takie wypisywanie jest zdrowe dla piszącego.

Czytający da sobie jakoś radę - nie musi czytać - ale piszący mając  nieodparty "duchowy" przymus pisania może wyrządzić sobie krzywdę.

zaloguj się by móc komentować

ocochodzi @Jaskola 9 grudnia 2020 13:23
9 grudnia 2020 16:39

Trójdzielna natura Rzeczywistości jest zgodna z moim, intuicyjnym postrzeganiem otaczającego świata.

Ze względu na swoj pesymizm teoriopoznawczy nie zadałem sobie trudu zaostrzenia pojęć fizycznych związanych z teorią  pola i elektromagnetyzmem. Zadowoliłem się uproszczonym przypuszczeniem że da sie to opisać ukladem trzech, paraajnsztajnowskich rownań: I=f(M,E), E=f(M,I), M=f(I,E). Wszystko to jest w n-wymiarowej, pozakrzywianej czasoprzestrzeni.

Pogladowo posłużę się przykładem bomby atomowej.

w stanie skupienia I mamy kartkę z rownaniem 

w stanie skupienia E mamy grzyb nad Hiroszimą

w stanie skupienia M mamy Enola Guy podwieszoną pod bombowcem.

Jakoś tak.

Teoria ta nie ogarnia jednak dobra czy poezji nie wspominając o Osobach. Nie mniej koncepcja trojdzielna jest doskonalszą formą opisu niż dualistyczne półapki, wynikające, jak sądzę, ze struktury naszego mozgu i z faktu iż pomysły rodzą się z pocierania półkul.

 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @ocochodzi 9 grudnia 2020 16:39
9 grudnia 2020 16:56

Ta intuicja to chyba rodem z fantazjowania  S. Lema  ("Uranowe uszy")

zaloguj się by móc komentować


SalomonH @stanislaw-orda 9 grudnia 2020 16:57
9 grudnia 2020 16:58

W konkurencji pisania o czymś, o czym nie mam pojęcia, jestem siedem wiorst za Panem.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @SalomonH 9 grudnia 2020 16:58
9 grudnia 2020 17:23

I o tym też nie masz pojęcia.

zaloguj się by móc komentować

betacool @ikony58 9 grudnia 2020 13:30
9 grudnia 2020 17:32

Też uważam, że jak sie coś nazywa zlepkiem kilku słów to trzeba uwzględniać ewentualne skróty... Ten jest paskudny.

zaloguj się by móc komentować

Maginiu @Jaskola
9 grudnia 2020 17:37

Kochani.... Przestańcie.  Wystarczy już,  aż nadto.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda 9 grudnia 2020 17:23
9 grudnia 2020 17:48

Listę rozbieżności ustaliliśmy sobie tu:

http://stanislaw-orda.szkolanawigatorow.pl/ale-dlaczego-wasnie-ziemia

i temat chyba został wyczerpany, nie odpowiedział Pan na ani jedno z moich pytań, każąc wierzyć posłusznie w mitologię sekty astrofizyków. Stąd kosmogonia, mitologia dotycząca pochodzenia Wszechświata, terminu użyłem świadomie.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Jaskola
9 grudnia 2020 17:50

"Materia i energia są iluzją, patrzymy i badamy jednostki, których nie rozumiemy"

Ale kto nie rozumie? Nazwiska poproszę.

Dlaczego używasz liczby mnogiej?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @SalomonH 9 grudnia 2020 17:48
9 grudnia 2020 18:10

Z tym że świadomie to, moim zdaniem, pokaźna  przesada.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @ocochodzi 9 grudnia 2020 16:39
9 grudnia 2020 18:35

i te półkule opisuje stan 'stateczność w małym'

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda 9 grudnia 2020 18:10
9 grudnia 2020 18:52

W linkowanej notce definiuje Pan techniczne warunki występowania cudu, którego nie jesteśmy w stanie zrozumieć i do zrozumienia którego w żaden sposób nie jest w stanie się zbliżyć ludzka wiedza, ani nauka. Już w samym tytule jest nieuprawnione i nielogiczne założenie, że skoro obserwujemy ten cud w warunkach, jakie znamy, to są one, takie właśnie, niezbędne, aby on wystąpił. To czyni te rozważania zupełnie bezużytecznymi, a nawet szkodliwymi i ocierającymi się o herezję. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @ocochodzi 9 grudnia 2020 16:39
9 grudnia 2020 18:54

Pod bombowcem nazwanym Enola Guy był podwieszony Little Boy.

zaloguj się by móc komentować

ocochodzi @SalomonH 9 grudnia 2020 18:54
9 grudnia 2020 19:15

tak, nie chciało mi się sprawdzać. Dziękuję

 

zaloguj się by móc komentować

ocochodzi @stanislaw-orda 9 grudnia 2020 16:56
9 grudnia 2020 19:21

Nie czytam Lema od lat 70 tych a i wówczas mnie nie podniecał ani nie inspirował. Myślę że intuicjata ma inne źródło, bunt wobec binarnego schematu dialektyki z jednej i obserwacja. Każdy zapis relacji pomiędzy materią i energią jest czymś innym, czymś co nie da się zredukować ani do jednej ani do drugiej, kazda struktura jest informacją.

zaloguj się by móc komentować

Wrotycz1 @Jaskola
9 grudnia 2020 19:26

Czy jest pani w stanie wyliczyć stałą Planck'a dokładniej, o jeden rząd wielkości niż jest ustalona obecnie?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @SalomonH 9 grudnia 2020 18:52
9 grudnia 2020 19:35

Napiszę tylko krótko: nie podzielam tej opinii. A  suflowanie mi herezji jest co najmniej niestosowne.

Ze względu na to, że  po raz kolejny zakładasz mi nieuczciwe intencje w pisaniu moich tekstów  na "SN" , oczekiwałbym abyś juz więcej nie przywołał ich jako przykład w swoich komentarzach. Po prostu zapomnij, że ja istnieję.

 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda 9 grudnia 2020 19:35
9 grudnia 2020 20:37

O przepraszam, nie zarzucam nieuczciwości, czy ukrytych intencji, próbowałem pod tamtą notką uzyskać odpowiedź na pytanie, na jakiej podstawie uważa pan, że Bóg Wszechmogący, Stworzyciel Nieba i Ziemi potrzebuje określonych warunków i składników, w rodzaju czterowartościowego węgla i wody w określonych stanach skupienia, by stworzyć żywe, świadome istoty, skoro nie wiemy zupełnie, czym jest od strony fizycznej życie. I nawet spełniając te hipotetyczne warunki, nie umiemy tego procesu odtworzyć. 

Nic z tego, jeśli nie życzy pan sobie, żeby pańskie teksty komentować, a nawet o nich wspominać, pozostaje panu jedynie ich nie publikować. Czy muszę objaśniać panu również znaczenie słowa "publikacja"?

zaloguj się by móc komentować

Perseidy @Jaskola
9 grudnia 2020 20:43

Rotmeister ma rację - tylko Sathya Sai Baba

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Jaskola 9 grudnia 2020 13:56
9 grudnia 2020 21:03

< Jestem nikim, ale może moja idea jest czymś,oraz apele :zgniećcie moje błedne wnioski,etc,etc > proszę się tak nie biczować.Wszyscy jesteśmy zbiorem wśród 7,5 miliarda ludzi na Ziemi i każdy ma jakieś przemyślenia.Ten trzeci temat,a sumując wszystkie -przypomina mi pewnie analogie zawarte w powieści SF St.Lema "Solaris".Gdy pani zbierze to wszystko do kupki i doda inne z pewnością napisze i powstanie nowa"Solaris".Będzie tam wszystko;Myślący Ocean,który nauczy cywilizacje nowego systemu współżycia ,nowe idee ,oraz utracona miłość kobiety i mężczyzny,którą zawsze będzie można odzyskać i poprawić.Oczywiście nie będzie tam LGBT i kilkanaście odmiennych płci,paplających palantów w TV,pandemi i wszystkiego co nie da się dzisiaj uleczyć.

Myślę,że chętnie poczytam pani książkę...bo jako młode dziewczę byłam oczarowana "Solaris"

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @SalomonH 9 grudnia 2020 20:37
9 grudnia 2020 21:08

To nie Bóg potrzebuje wspomnianych warunków, ale czlowiek jako  byt biologiczny.

Z tym komentowaniem moich notek to żaden  problem.
Każdy bloger ma do swojej dyspozycji pewną opcję, która  czyni niewidocznymi niemile widziane  wpisy.

zaloguj się by móc komentować

darkforce @Jaskola
9 grudnia 2020 21:09

Mówi się że nie ma głupich pytań, za to odpowiedzi... Ja nie znam żadnej pewnej. Działanie człowieka to głównie pomyłki, ale w naszej naturze jest poszukiwanie pewności. Kiedy komuś wydaje się że zdobył pewnośc czegokolwiek, staje się zarozumiały. Daje do zrozumienia że on jest lepszy, bo wie. Oczywiście są wyjątki, ale tak nieliczne że niezauważalne. Dlatego proszę być pobłażliwą dla ludzkich słabości. I popatrzeć kto ceni cnotę pokory. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @stanislaw-orda 9 grudnia 2020 21:08
9 grudnia 2020 21:18

Skoro kolejny raz tłumaczę panu i nic, a przecież nie mam do czyniena z kimś nierozumnym, pozostaje wyjaśnieniem zła wola. Pańskie teksty są zazwyczaj ciekawe i doceniam też pańską wiedzę, nawet jeśli casem, jak w tych wspomnianych tekstach, uważam ją za bezużyteczną w sprawach, w których próbuje pan ją zastosować. Proszę pisać i się nie zniechęcać, nawet jeśli do pewnych rzeczy nie jest mnie pan w stanie przekonać, to przecież są inni, nie jestem w stanie i też nie zamierzam panu w niczym przeszkodzić.

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @Jaskola
9 grudnia 2020 21:56

Przede wszystkim informacja.

1. Jestem tu, by szukać dyskusji na konkretne tematy. Tak, to ja wyznaczam tematy - są zawarte w tytułach każdej notki. Myślałam, że wszyscy wiedzą, że tak to działa.

2. Nie będę już więcej wyjawiać żadnych informacji na mój temat, bez względu na istnienie jakichkolwiek o mnie hipotez, które miałyby mnie zmuszać, bym się do nich odnosiła. Nie po to tu jestem, by mówić o sobie, tylko by mówić o ideach, nie tylko moich. Jestem otwarta na wszelkie, byle sensowne i przekazywane w cywilizowany sposób.

3. Nigdy i nigdzie nie twierdziałm, że mam rację. To wyniki moich analiz, bo lepiej nie umiem.

4. Wolę mieć jeden komentarz konstruktywny niż 40 o moim prawie do wyrażania dziwnych i kontrowersyjnych opinii. Jeżeli moje opinie (koniec końców wszystko jest opinią) są dla Ciebie nie do przyjęcia, nie przyjmuj ich i odejdź w swoją stronę. Nie szukam wyznawców, krytyków czy potakiwaczy, myślę, że wszyscy tu jestesmy właśnie dlatego, że tu można znaleźć partnerów w dyskusji. Jeżeli widzisz cel w czytaniu moich notek, proszę rozmawiaj ze mną o pomysłach - moich i Twoich, nie o mnie czy o Tobie. 

Dziękuję wszystkim za zapoznanie się z wpisami, za zainteresowanie, za sympatię.

Naprawdę wszystko ze mną w porządku.

Naprawdę, naprawdę.

Proszę mi już więcej nie ojcować/matkować, naprawdę jestem dorosła i odpowiedzialna. Po prostu odważna.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @valser 9 grudnia 2020 14:09
9 grudnia 2020 22:06

Każda wiedza jest bezużyteczna, jeżeli nie zrobisz z niej użytku. Jakieś to dla mnie oczywiste, stosowalne do wszystkiego.

Jakiś czas temu postawiłam sobie problem analityczny:

stworzyć sprawiedliwe prawo, odpowiadające współczesności.

Ale oczywiście sprawa nie jest prosta, stwierdziłam: chociaż mam odwagę zadać pytanie i spróbować na nie odpowiedzieć.

Gdybym wzięła pod uwagę powyższe załozenia, nie potrzebowałabym roku, by dopracowywać szczegóły.

Te informacje służą jako podstawa do wszystkiego co jest, podstawa postrzegania.

Weź cokolwiek w rękę i zadaj sobie pytanie, czy założenia tej teorii się do tego stosują. Więc skoro nie - mylę się, więc skoro tak, mogę miec rację i możemy założyć że tak jest chociażby dla większości tego, co znamy. To zmienia wszelkie dalsze analizy, szczególnie gdy za problem analityczny stawiamy sobie bardzo konkretne projekty. Chętnie wyjaśnię na przykładzie w następnej notce :)

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @SalomonH 9 grudnia 2020 14:47
9 grudnia 2020 22:13

Obiecuję zejście na ziemię.

Proponuję, by podał Pan jakikolwiek problem do rozwiązania, a pokażę optymalny sposób na jego rozwiązanie za pomocą tych praw.

Są tak obszerne, że się da, a jednocześnie tak precyzyjne, że aż inspirujace. Być może tylko dla mnie? Być może dla innych na zawsze pozostanie to abstrakcją, to tylko mój sposób analizy? Tak czy inaczej prowadzi do ciekawych wyników, bardzo racjonalnych i przyziemnych. A jeśli nie, to Państwo szybko to zweryfikują i choć otrzymam informację o tym, gdzie popełniam błąd.

Proponuję więc małą rozrywkę intelektualną lub pseudointelektualną, w zależności od tego, jak odpowiem na postawiony przez Pana problem. Przyjmuje Pan?

Pozdrawiam

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @ocochodzi 9 grudnia 2020 16:39
9 grudnia 2020 22:27

Nie znam języka matematyki wystarczająco, by móc cokolwiek zamieszczać w nim publicznie czy się do niego odnosić na poziomie innym niż absolutnie podstawowy. Stanowiłoby to jedynie dezinformację z mojej strony.

Tak naprawdę to redefiniuję moje rozumienie cyfr i jestem na czwórce... Ale to także tylko w ramach rozrywki intelektualnej.

Cieszę się, że udało mi się stworzyć definicję, która wyraża lub w przybliżeniu wyraża wynik czyjejś niezależnej analizy.

Poniżej moje przemyślenia na temat wymiarów, ściśle związane z definicją cyfry 1 (jej podzielność, podzbiorowość itp):

Wymiar to jednostka.

Wymiar to jednostka informacji.

Wymiar to rzeczywistość jednostki, ograniczona dwoma innymi wymiarami.

Wymiar obejmuje wszystkie skale rzeczywistości jednostki.

Wymiar to przestrzeń informacji, które można rejestrować i zapisywać w określonym zakresie skali.

Wymiar determinuje sposób rejestracji i zapisu informacji.

Wymiar człowieka to przestrzeń dostępna dla jego zmysłów genetycznych, czyli zdeterminowanych w DNA.

Czas nie jest wymiarem. Czas to zdarzenie odczytania informacji, jest trajektorią ruchu naszego wymiaru, więc jest ruchem.

Wymiarem człowieka jest to, co go otacza. Wymiarami przyległymi dla człowieka są komórka jego ciała i społeczeństwo ludzkie, o jeden dalej są z jednej strony wymiar cząsteczkowy, z drugiej wymiar planety Ziemi, w ramach których układy (inaczej systemy, zjawiska) są analogiczne i zależne od siebie (wszystkie reakcje działają w sprzężeniu zwrotnym) w proporcji geometrycznej, zależnej od percepcji jednostki (percepcja atomu, percepcja cząsteczki, percepcja komórki, percepcja człowieka, percepcja społeczeństwa, percepcja planety).

Informacja, podobnie jak ruch i potrzeba rekalibracji, przyjmuje postać i siłę oddziaływania odpowiednią do jej wymiaru.

Siła pola elektromagnetycznego zależy od wymiaru z jakiego pochodzi, a więc także na jaki ma wpływ. Im mniejszego wymiaru pole elektromagnetyczne dotyczy, tym większą ma siłę zasięgu, zgodnie z zasadą wykonywania działań pod wspólnym mianownikiem (np. wymiar cząsteczkowy ma wpływ na wszystko, co podlega prawom chemicznym – czyli właśnie cząsteczkowym, jednak jeszcze więcej podlega wymiarowi atomowemu).

 

 

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @stanislaw-orda 9 grudnia 2020 17:50
9 grudnia 2020 22:40

Istnieje wiele przykładów tego, w co wierzymy, bo tak nas nauczono w szkole. I na tych podstawach budujemy z ufnością resztę.

Niestety ja stawiam pod znakiem zapytania podstawy.

Czym jest "życie" w definicji nauki?

Czym jest "skala pH" w definicji nauki?

Jaka jest proporcja pomiędzy fizyczną wielkością w metrach "masy" i "przestrzeni pustej" w naszym ciele, biorąc pod uwagę budowę samych atomów i zaliczając jądra i elektrony do masy?

zaloguj się by móc komentować


SalomonH @Jaskola 9 grudnia 2020 22:13
9 grudnia 2020 22:45

Chętnie bym podjął wyzwanie, niestety nie wiem wciąż, do jakich "praw" miałbym się odnosić. Opis zawarty w notce jest dla mnie niezrozumiały i wygląda trochę jakby rozmawiała pani sama ze sobą, używając wewnętrznych kodów. Może gdyby to zacząć od definicji użytych pojęć? Bo czym jest na przykład "rekalibracja"? Co pani rozumie przez "(elektro)magnetyzm"? Czu do opisu wszechświata mają nam starczyć równania Maxwella i prawo Ohma, czy trzeba jeszcze teorii układów złożonych? Przyznam, że jestem bezradny wobec postawionego przede mną zadania.

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @darkforce 9 grudnia 2020 21:09
9 grudnia 2020 22:52

A jednak jakoś trzeba działać, jakoś trzeba w pewnym momencie zamienić ideę w działanie.

Uważam, że tylko idee mogą być małe lub wielkie i niekoniecznie ma to związek z tym, jak postrzegamy ich twórców. Najlepiej jednak wszystko nam wychodzi, gdy współpracujemy - naukowcy z Ameryki tak mawiają ;) a tak powaznie polecam choćby pobieżnie zapoznac się z koncepcjami The Wisdom of Crowds, James Surowiecki, 2004

Na podstawie takich założeń, jak te w książce, uważam, ze pokory jako społeczeństwo mamy niestety aż za dużo - zgadzamy się na o wiele mniej, niż jesteśmy w stanie sami sobie zapewnić.

W mojej optymistycznej percepcji natury ludzkiej, uważam, że wszelkie tzw. "ludzkie słabości" to albo błędy w procesie analizy, wynikające z przyjęcia jako prawdziwe nieprawdziwych informacji, albo rzeczywiste potrzeby indywidualne jednostki, które są po prostu trywializowane przez otoczenie. Tak poza tym człowiek jest zachwycający. Taka moja opinia.

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @SalomonH 9 grudnia 2020 22:45
9 grudnia 2020 22:57

Rozumiem, wiem, przepraszam. Łatwiej zawsze na przykładzie.

Proszę podać jakikolwiek "problem" - pierwszy "problem", który przyjdzie Panu do głowy, gdy pomyśli pan to słowo. Wtedy będę mogła wyjaśnić na przykąłdzie, może mi sie uda :)

 

zaloguj się by móc komentować

valser @Jaskola 9 grudnia 2020 22:06
9 grudnia 2020 22:58

Wykonala pani kawal dobrej, nikomu nie potrzebnej roboty. Gratuluje.

Jesli pani chcialaby sie jakas uzyteczna wiedza podzielic, to ja poprosze jakis przepis na deser, albo na ciasto swiateczne. Cala reszta co pani pisze to sa jakies niezrozumiale w kulturze bialego czlowieka nonsensy.

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @valser 9 grudnia 2020 22:58
9 grudnia 2020 23:14

Czego dokładnie Pan nie zrozumiał? Chętnie doprecyzuję, bo naprawdę jest w tym sens, więc zaprzeczam pana wstępnej analizie, w której doszedł pan do wniosku, że to nonsensy.

Trudno mi się jednak jakoś szczególnie odnieść do tego zarzutu. Obawiam się, że się po prostu nie zrozumiemy.

Dziękuję za opinię.

zaloguj się by móc komentować

zkr @valser 9 grudnia 2020 22:58
9 grudnia 2020 23:15

+ @SalomonH

Postmodernizm...
Sokal i Bricmont dobrze opisali tego typu tworczosc.
 

zaloguj się by móc komentować

valser @Jaskola 9 grudnia 2020 23:14
9 grudnia 2020 23:24

Kariery tym belkotem tutaj pani nie zrobi. To pewne. Obecnosc moza juz odliczac w godzinach, jesli nie w minutach. Zegnam ozieble.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @SalomonH 9 grudnia 2020 22:45
9 grudnia 2020 23:33

Takiego "bałaganu myślowego" dawno nie widziałem. Silenie się dyletanta na zawracanie Wisły kijem.

Rodzynek: "idee mogą być małe lub wielkie"? Jaką miarą mierzy te idee.

Tu "życie" tam "skala pH".  Dziecko lizało przez szybę "wiedzę ze szkoły podstawowej" , zapewne spotkało na swej drodze Hare Kryszna i teraz ma problemy ze wszystkim a najbardziej podejrzewam ze sobą.  

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Jaskola 9 grudnia 2020 22:57
9 grudnia 2020 23:37

Wydawało mi się, że napisałem, mam problem ze znalezieniem końca nitki z tego kłębka. Nie wiem, czemu miałby służyc ten opis. Bo mnie nie interesuje na przykład wcale zagadnienie, ile twardego jądra atomu znajduje się w ciele człowieka, a ile tam jest próżni, jaką te jądra mają objętość, przynajmniej dopóki nie znajdę dla tych informacji praktycznego zastosowania.

Poprzednie teksty były bardziej czytelne. 

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @Jaskola
9 grudnia 2020 23:57

To że wpisy zamieszczane na tym portalu są dla Pani niezrozumiałe nie znaczy że trafiła Pani na towarzystwo miłośników koncepcji płaskiej ziemi

A jeśli chodzi o znajomość matematyki, fizyki i kosmologii to nie sądzę aby Pani zdołała przenieść się z poziomu szkoły podstawowej na poziom szkoły średniej sprzed reformy

Różne bzdury tu umieszczano ale te przebiły wszystko

Życzę powrotu do przytomności

zaloguj się by móc komentować

wierzacy-sceptyk @gabriel-maciejewski 9 grudnia 2020 13:11
10 grudnia 2020 00:57

Przepraszam że to skomentowałem, ale nie wytrzymałem:)

zaloguj się by móc komentować

ocochodzi @Jaskola 9 grudnia 2020 22:27
10 grudnia 2020 01:31

Podejrzewam że wymiar się zakrzywia i gdyby konsekwentnie zwiększać skalę od czlowieka przez społeczność, ziemię, galaktykę to wróci sie od strony skwarka, atomu, komórki. No dobrze, kwarka.

zaloguj się by móc komentować

janucha @Jaskola
10 grudnia 2020 07:20

Tu nie ma co wchodzić w dyskusję. Tu trzeba dzwonić do profesora Święcickiego, czy ma wolne miejsce dla kolejnego "wiekuistego krasnoludka".

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Jaskola 9 grudnia 2020 22:40
10 grudnia 2020 10:12

Ale co. w twoim przypadku, stanowi podstawę do stawiania owych znaków zapytania?

Jeśli byłyby to, jak podejrzewam, szkolne kłopoty z matematyką, fizyką i chemią, to mamy do czynienia  z  masywnym nieporozumieniem. Wówczas  sugerowałbym zmianę tematyki wpisów, bo silenie się na zbudowanie "teorii wszystkiego" , której sformułowanie, póki co, znajduje się poza zasięgiem ludzkich mozliwości, włączając w to najbardziej głośnych laureatów nagród noblowskich, wygląda komicznie.
Rzecz jasna, że możemy budować mniej lub bardziej wyrafinowane erystyczne problemy w rodaju czy Wszechmocny Bóg mógłby stworzyć kamień, którego sam nie podniesie. Ale takimi problemami mogą ekscytować się dzisiaj co najwyżej marnie edukowani gimnazjaliści. Bowiem w wiekach wcześniejszych scholastycy zadawali żakom tego rodzaju dylematy pomocne  do wprawiania ich w argumentacji "za i przeciw". Mieli wszakże świadomość (żacy także), że są to tylko figury erystyczne przydatne do ćwiczenia szarych komórek, ale nie mające nic wspólnego z opisem realności ich otaczającej.

To by było na tyle.

zaloguj się by móc komentować

bendix @SalomonH 9 grudnia 2020 18:54
10 grudnia 2020 11:05

"Enola Gay". Bo zęby bolą...

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @bendix 10 grudnia 2020 11:05
10 grudnia 2020 11:24

Prawda, jeden błąd przysłonił mi drugi, faktycznie zęby bolą :)

 

zaloguj się by móc komentować

bendix @Jaskola
10 grudnia 2020 12:34

B-29 superfortress która zrzuciła ładunek plutonowy na Nagasaki (Fat Man) nazywała się "Bockscar"

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @szarakomorka 9 grudnia 2020 23:33
11 grudnia 2020 14:03

"idee mogą być małe lub wielkie"? Jaką miarą mierzy te idee.

 

Idea, która dla mnie jest tożsama z informacją, jest mierzalna i to w wyniku nieskończonej ilości analiz, poniżej przykłady, biorąc pod uwagę określenie czy idea jest "mała" czy "wielka":

- terytorialnym: jakiej skali gograficznej dotyczy/na jaki ma wpływ?

- ludzkim: na życie ilu ludzi wpływa (ilościowy)? na życie ludzi jak wpływa(jakościowy)?

- czasowym: ile czasu potrzeba, by wdrożyć ją w życie? jak długo będzie to przynosić korzyści? czy dzięki idei przyspieszamy czy spowalniamy proces/procesy?

- na jakie potrzeby odpowiada idea?

 

Tu "życie" tam "skala pH"

Tak, zauważam zbieżności, zależności i wspólne elementu zbiorów tam, gdzie inni ich na pierwszy rzut oka nie dostrzegają.

Na przykładzie: CO ŁĄCZY POJĘCIE "ŻYCIE" I POJĘCIE "SKALA PH"

Oba pojęcia:

- nie mają jednej, spójnej definicji według współczesnej nauki

- opierają się na prawach wymiaru atmowego (prawa fizyczne) i prawach wymiaru cząsteczkowego (prawa chemiczne)

 

Osobiście znalazłam więcej wspólnego, przede wszystkim zależność jakościowa życia od skali pH, ale nie jestem w stanie ich odowodnić, więc pozostałe pomijam.

zaloguj się by móc komentować


Jaskola @ocochodzi 10 grudnia 2020 01:31
11 grudnia 2020 14:12

Też tak to sobie ilustruję :)

Pytanie, czy układ jest skończony, czy nieskończony? Jeśli nie, to by wyjaśniało różnce w wadze jąder atomowych i siły ich wiązań - zakładam, że istnieje zancząca różnica energii pomiędzy rozszczepieniem dwóch a dwudziestu takich układów wewnątrz jednego jądra, nic dziwnego, że są mocniej związane.

Niekończąca się agregacja informacji.

Być może tym jest sam nasz DNA - historią powstania, spisaną w formie wszystkich procesów, jakie musiały zajść, byśmy zaistnieli. I tak naprawdę one zachodzą do dziś - w trakcie naszego rozwoju embrionalnego i potem płodowego. Taki proces czytania, ciekawe, czy tak jest w rzeczywistości ;)

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @stanislaw-orda 10 grudnia 2020 10:12
11 grudnia 2020 15:25

Początkowy problem analityczny, jaki sobie postawiłam, to: JAK POWINIEN WEDŁUG MNIE WYGLĄDAĆ SPRAWIEDLIWY SYSTEM PRAWNY?

Do dziś ta rozrywka intelektualna mnie rozwija i pcha jeszcze dalej w poszukiwaniach. To dość długa już droga, i wcale nie będzie mi przykro jeśli donikąd to nie zawiedzie, bo już mnie mocno wzbogaciło. Oczywiście takie oceny są zawsze jedynie subiektywne.

Co stanowi podstawę do stawiania tych znaków zapytania? Otóż przyglądając się bliżej różnym nurtom filozoficznym myśli politologicznej znalazłam tę, która wydała mi się mieć największy potencjał, by odpowiedzieć na potrzeby współczesności - ideę organicyzmu.

Idąc z duchem idei zadałam sobie inny problem analityczny, już na poziomie poszukiwania konkretnych rozwiązań technicznych: JAKIE UKŁADY ZAWIERA W SOBIE CIAŁO CZŁOWIEKA?

Poszukiwałam odpowiedzi poprzez inne spojrzenie na ciało człowieka - poprzez analogię do społeczeństwa, jaki dziś znamy i w którym żyjemy. I tak np. zamiast osobnych układów trawiennego, oddechowego i krążeniowego, analizowałam, wraz z wzięciem pod uwagę mitochondriów, system zdecentralizowanej produkcji energii. Zupełnie inne spojrzenie i nie, niczego nie wymyślam i nie niczego nie tworzę, jedynie dodaję dwa do dwóch, na podstawie tego, co zbadaliśmy już wzdłuż i wszerz.

W pewnym momencie pracy dochodzę jednak do systemu nerwowego - systemu informacji i angażowania reakcji. Przechodzę przez analizę percepcji i analizy i bam - no nie zgadza się, jest niespójnie. Spójnie by było gdyby... i gdyby...

Potem testy logiczne, w oparciu oczywiście o ogólnodostępne informacje, ale spokojnie, nie tylko z Wikipedii i QWiki.

Czasem testy logiczne bardzo proste - na obiekcie, czasem na procesie.

Z moich analiz i eksperymentów wynika, że analiza każdego tematu, bez względu na poziom agregacji (skomplikowania) informacji w pryzmacie założenia teorii trzech za prawdziwą, prowadzi do logicznie prawdziwych, a dodatkowo świeżych, nowych i inspirujących wniosków.

Dzięki tej teorii zrozumiałam również sedno pojęcia "szkoła myślenia". Pasjonujące, gdy tak spojrzeć na starożytne filozofie - każdą więc jedynie z poziomu podstawy, gdyż dzieła to jedynie osobiste wnioski jej przedstawicieli.

zaloguj się by móc komentować

Jaskola @SalomonH 9 grudnia 2020 23:37
11 grudnia 2020 15:32

Rozumiem. Dla mnie sam fakt, ze mogę sobie wyobrazić otoczenie takim, jakie rzeczywiście jest, a nie takim, jakie je widza moje ograniczone zmysły, jest już bardzo praktyczny.

Ale to ZAWSZE kwestia percepcji ;)

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować