-

Jaskola

Komentarze użytkownika

@Hipoteza II Cywilizacji Wolnych Ludzi - co to jest Informacja? (11 grudnia 2020 16:09)

zależy, czy nieskończoność rozpatrujemy jako układ zamknięty. I nie, nie jest to oksymoron.

na przykłąd rozpatrując teorie o kształcie walcowatym wszechświata możemy zauważyć, że tak rozpatrywana przestrzeń może umożliwić przecięcie się dwóch prostych prostopadłych.

Także wszystko zalezy od warunków tej nieskończoności

Jaskola
20 grudnia 2020 09:28

@Hipoteza II Cywilizacji Wolnych Ludzi - co to jest Informacja? (11 grudnia 2020 16:09)

Nigdzie nie znajduję takich dowodów. Chyba jestem po prostu fatalna w wyszukiwaniu źródeł, czy mogę prosić o wskazanie jakichś, które udowadniają ten ruch jednostajny?

Dziękuję z góry

Jaskola
20 grudnia 2020 09:25

@Konkrety, o które jestem upominana - część założeń pomysłu nowego systemu organizacji społecznej (18 grudnia 2020 17:11)

Uwzględniam jak najbardziej, w ujęciu procesowym, a więc biorąc pod uwagę wprost stojące za pojęciami mechanizmy, regulowalne i opisywalne.

Powyższy opis nie zawiera żadnych elementów analizy sposobu przejścia z obecnego systemu do proponowanego. Droga i cel to zupełnie dwa różne tematy, dwa różne procesy - zmiany i stabilizacji.

Nie oszukujmy się, systemy polityczne nie zmieniają się za machnięciem różdżki, a tym bardziej, gdy przewidują tak wielką rolę i zaangazowanie społeczne. Nigdy nie twierdziłam niczego podobnego.

Jaskola
19 grudnia 2020 17:18

@Konkrety, o które jestem upominana - część założeń pomysłu nowego systemu organizacji społecznej (18 grudnia 2020 17:11)

Jeżeli było wspomagane, to nie było wolne w moim rozumieniu wolności.

no i właśnie - ja uważam, że religia jest potrzebna, chociażby mi samej :)

A polityka jest niezbędna, bo ludzie jako jednostki są omylne. Zasady powinny obejmowac margines ludzkiego błędu, minimalizując ryzyko dla grupy.

Ponadto polityka jest potrzebna, gdyż ludzie mają różne potrzeby i są różni, więc naturalnie występują konflikty i wszelkie dalsze relacje oparte na dominacji, przy czym dominacja ta zmienia swój charakter na przestrzeni wieków i epok.

No właśnie - laboratorium. Co oznacza wolność? Czy według Pani ten Auroville ją gwarantował? Bo według mnie wręcz odwrotnie.

Jaskola
19 grudnia 2020 00:07

@Konkrety, o które jestem upominana - część założeń pomysłu nowego systemu organizacji społecznej (18 grudnia 2020 17:11)

Dokładnie tak robię - uczę racjonalnego wyznaczania własnych potrzeb.

Jaskola
18 grudnia 2020 23:57

@Konkrety, o które jestem upominana - część założeń pomysłu nowego systemu organizacji społecznej (18 grudnia 2020 17:11)

W punkt, zgadzam się w 100%.

Motywujące jest przede wszystkim: chęć utrzymania statusu Dorosłego, co dzieje się, gdy społeczność i statystyki z systemu wspólnie wskazuja, że jednostka zachowuje się w sposób nieracjonalny (marnotrawstwo powierzonych dóbr, niedopełnianie własnych deklaracji, zakłócanie lub wprost uniemożliwianie płynnego funkcjonowania procesów, wyrażanie niezadowolenia w sposób destruktywny wobec społeczeństwa zamiast wobec tego, kto rzeczywiście zawinił i inne)

Motywujący jest system rozwoju poziomowego w hierarchii komisyjnej.

Motywująca jest rola edukatora - jedyny sposób w tym systemie na to, by jednostka władała tłumami, to władać umysłami tych, którzy chca za nią podążać. Nie można odmówić rol ...

Jaskola
18 grudnia 2020 22:46

@Konkrety, o które jestem upominana - część założeń pomysłu nowego systemu organizacji społecznej (18 grudnia 2020 17:11)

Zgadzam się w pełni.

Proszę sobie wyobrazić, że to, co opisane powyżej, nieco rozwinięte, ale nie za dużo, stanowi całe prawo. Reszta to już jedynie konkretne projekty, konkretne potrzeby konkretnych ludzi i w danym okreslonym czasie.

Procesy są uniwersalne i skalowalne - tak samo działa to na poziomie gminy, jak państwa, a nawet planety. Nie ma końca możliwości tworzenia nowych struktur, według potrzeby.

Czemu właściwie ma to służyć?

Zapobieżeniu dalszemu rozwoju systemów sprzyjających życiu ludzi poniżej poziomu, na jaki pozwalają współczesny poziom rozwoju technologicznego oraz ilosć zasobów naturalnych. Nie jest to kwestia zastanej ilości, a zarządzania produkcją i dystrybucją.

Zwiększeniu reaktywnosci na wszelkie potrzeby, takze nagłe.

Rzeczy ...

Jaskola
18 grudnia 2020 22:14

@Konkrety, o które jestem upominana - część założeń pomysłu nowego systemu organizacji społecznej (18 grudnia 2020 17:11)

No właśnie, bo należy przewidywać wynik wraz z wszystkimi elementami, a więc wziąć zawsze pod uwagę czynnik ludzki

Jaskola
18 grudnia 2020 21:39

@Konkrety, o które jestem upominana - część założeń pomysłu nowego systemu organizacji społecznej (18 grudnia 2020 17:11)

Nie mogę uznać za racjonalny tworu opartego na religii, choć wierzę w Boga.

Mogę dać się przekonać, bo informacje ogólnodostępne raczej do tego nie wystarczą. Na czym według pana polega szczególna racjonalność tego programu?

Jaskola
18 grudnia 2020 21:37

@Konkrety, o które jestem upominana - część założeń pomysłu nowego systemu organizacji społecznej (18 grudnia 2020 17:11)

Ciekawe... Czy mogę poprosić o przykłady takich pomysłów? naprawdę, jestem zafascynowana tematem i otwarta na lepsze rozwiązania, z przyjemnością się zapoznam.

Co do Auroville - było to miejsce zaplanowane i stworzeone jako "wolne od polityki i religii", podczas gdy ja całe życie publiczne upycham w politykę, a nawet potrzeby osobiste człowieka uznaję za podstawę podejmowania decyzji politycznej (bo i tak tak właśnie jest, choćbyśmy się wypierali). Co do religii - stanowi jeden z trzech podstawowych elementów życia człowieka, ta aktywność jest przewidziana jako obowiązkowa, choć sposób dowolny.

Więc jak widzi Pani wskazany przeze mnie system jest zaprzeczeniem podstawy Auroville. Po prostu - oparli życie na wizji, zamiast rzeczywistości.

Jaskola
18 grudnia 2020 21:32

@Konkrety, o które jestem upominana - część założeń pomysłu nowego systemu organizacji społecznej (18 grudnia 2020 17:11)

Czy mogę poprosić o wskazanie wspólnych według pana elementów dla systemów wskazanaego powyżej i tej "marsistowskiej utopii'?

Co do przewidzianych mechanizmów rynkowych - nie wypowiadałam się, a innych analogii według mnie brak. Co przeoczyłam?

Jaskola
18 grudnia 2020 20:51

@Prawo do głosu (14 grudnia 2020 18:55)

tak, ja mam dwie różne definicje tych dwóch słów:

rzeczywiste: to, co jest

realne: to, co zostało komuś uświadomione, że jest

Na przykład problem głodu na świecie jest rzeczywisty - wiem, ze istnieje. Jednak stanie się realny, gdy sama zacznę głodować. Można powiedzieć, że realne jest zależne od naszych doświadczeń lub stopnia empatii/umiejętnosci wypbrażenia sobie, by przyjąć coś jako prywatne, co wzbudza osobiste emocje.

Jaskola
18 grudnia 2020 16:16

@Prawo do głosu (14 grudnia 2020 18:55)

Zgadzam się z panem, nigdy nie zdarzyło się nam stworzyć systemu politycznego przystającego do ludzkich wymagań i potrzeb, wszystko zawsze było tworzone z korzyścią jedynie dla wybranej grupy.

Dlatego, aby wykonać dobrą robotę, należy brać pod uwagę rzeczywistość i fakty, odłożyć na bok stereotypy i zrewidować ideały, gdyż wiele jest fikcją, a wiele jest źle lub wcale nie zdefiniowanych.

Wyrastanie z ideałów nazywam zatracaniem człowieczeństwa, mającym moim zdaniem miejsce z powodu wielu czynników społecznych, wynikających z nieprawidłowości przewidzianych w systemie i mają negatywny wpływ na jednostkę w zakresie postrzegania własnych możliwości fizyczno - intelektualnych, a także zaszczepiają w niej niemoralność jako równoważność skuteczności w osiąganiu cel ...

Jaskola
18 grudnia 2020 16:12

@Hipoteza II Cywilizacji Wolnych Ludzi - co to jest Informacja? (11 grudnia 2020 16:09)

Czasami to średnia. Zależy, z dziś funkcjonującymi aksjomatami przez wieki zrobiono tak wiele fikołków. Ale to o aksjomatach fizycznych właśnie mówię.

Bardzo dużo emocji wzbudziła moja notka o trzech substancjach podstawowych, bo zabrakło tu podkreslenia właśnie tego słowa, dziękuję qwerty.

To właśnie to chciałam przekazać - istnienie materii i energii to aksjomat i można zaproponować w to miejsce inne. Pozostaną aksjomatami, ale pozwalają na zupełnie inną eksplorację idei i teorii, rodzą nowe pomysły.

Zmiana aksjomatu to zmiana całej analizy, zmiana postrzegania - przy zachowaniu dystansu intelektualnego, pamiętając, że to przecież wciąż aksjomat.

AKSJOMAT dziękuję qwerty raz jeszcze za to słowo :)

 

Jaskola
18 grudnia 2020 13:51

@Hipoteza II Cywilizacji Wolnych Ludzi - co to jest Informacja? (11 grudnia 2020 16:09)

Tak to prawda, teoretycznie powinnam napisać wprost "całość jest logicznie prawdziwa, jednostka - nie", jednak to zbytnie uproszczenie, nijak się ma do fenomenu przeze mnie opisywanego. Nie powinnam używać słowa "logiczniejszy", jest nieprecyzyjne.

"Wisdom of the crowd", fenomen o którym wiedza zmieniła całkowicie moje postrzeganie problemów społecznych wszelkich epok, dotyczy zachowań człowieka widzać go jednocześnie jako jednostkę i jako część społeczeństwa, którego stanowi część bez wzgledu na jego osobiste przekonania.

Okazuje się, że podejmując swoje osobiste decyzje, możemy wpaść w absurdy, ekstrema i w swojej kalkulacji pomylić się nawet i tysiąckrotnie, jednak istnieje pewna równowaga społeczna naszych głupot i bzd ...

Jaskola
18 grudnia 2020 13:44

@Hipoteza II Cywilizacji Wolnych Ludzi - co to jest Informacja? (11 grudnia 2020 16:09)

Nie wiem jak będzie wyglądać przyszłość.

Dziś moim zdaniem mamy inne narzędzia - przy badaniu zjawisk z dziedziny oddziaływań cząstek elementarnych możemy wykonywać kalkulacje szczegółowe zamiast ogólnych, mamy do tego odpowiednie narzędzia, wystarczy zmienić założenia rachunku.

Na przykład dla samego światła - wszelkie obliczenia zakładają jego ruch jednostajny, który jest właśnie wyrazem średniej, a przecież doświadczenia nie są pod tym względem jednoznaczne, ruch jednostajny nigdy nie został udowodniony, pozostaje uśrednionym założeniem, ułatwiającym obliczenia, ale wcale nie czyniących ich koniecznie poprawnymi (zgodnym ze stanem).

Jaskola
18 grudnia 2020 13:32

@Prawo do głosu (14 grudnia 2020 18:55)

Przyjęłam to wyzwanie już dawno temu :)

Czasem wystarczy zmodyfikować, by stworzyć całkiem nową jakość. A tak mniej tajemniczo - podjęłam próbę konstrukcji tworu w oparciu o wizję rzeczywistej i realnej władzy jednostki.

Jaskola
15 grudnia 2020 14:53

@Prawo do głosu (14 grudnia 2020 18:55)

Widzę te wszystkie negatywne wpływy systemu na aktywność ludzką. Te dotyczące filtrowania treści upublicznianych, ale i wiele innych. Z jednej strony mnie to zachwyca, z drugiej mierzi. Genialne to jest, muszę przyznać  - działa świetnie i tak jak przewidziane. Jest też ohydne - bo wypacza człowieczeństwo i to, co w człowieczeństwie uważam za najpiękniejsze. Nie piszę o tym, bo nie nadaję się do takiego pisania - zaraz wszystkich bym wytłumaczyła i rozgrzeszyła, bo emocje, bo presja, bo cośtam, bez względu na wszystko. Z natury jestem bardzo pobłażliwa wobec innych, także w mych ocenach ruchów politycznych.

Nie mówię o współczesnym systemie, bo to jego ostatnie oddechy. Wiem, czemu umiera. I wiem, że Państwo też to wiedzą, poza tym informacje o tym, co jest ...

Jaskola
15 grudnia 2020 14:51

@Reformacja przez Reniferyzację (14 grudnia 2020 09:57)

Tak, rozumiem, ja też stawiałam te pytania wiedząc, że nie jesteśmy tak naprawdę w stanie obiektywnie na nie ospowiedzieć. Zmiany dzieją się w sercach ludzi, a te są skryte, zawsze. Nawet algorytmy googla miałyby problem z odpowiedzią na to pytanie.

Co do zaś "rozkminiania", to mam odwrotne doświadczenia - bez względu na to, jak kto się pozycjonował na "skali wiary", koniec końców na co dzień jakim był człowiekiem zależało od ilości "rozkminiania" - im więcej, tym wartościowszy człowiek. Ale to nie tak, że skoro mam takie doświadczenai, to ja mam rację. Uważam, że poszukiwań duchowych i religijnych trzeba potrzebować, żeby je podjąć. Nie każdy odczuwa taką potrzebę, więc nie każdy podejmuje poszukiwania, ale nie to ma wpływ na to, czy możemy kogo ...

Jaskola
15 grudnia 2020 13:57

@Hipoteza II Cywilizacji Wolnych Ludzi - co to jest Informacja? (11 grudnia 2020 16:09)

Demon Drugiego Rodzaju to Internet sam w sobie. I niestety do dziś nie umie rozróżnić informacji od interpretacji informacji.

Uwalnianie opinii i informacji rozumiem bardziej poprzez zachętę do powtórnej analizy, takie "zaraz, zaraz, to wcale nie tak, że my to już w pełni zrozumieliśmy", albo "no to słowo to w ogóle nie to znaczy... a co to była za idea która się za tym słowem kryła?"

To, jak jest, nie musi wskazywać na to, jak być powinno.

Jaskola
15 grudnia 2020 13:46

Strona 1 na 7.    Następna